FoRuMMaVi DuYuRuLaRı:
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. 05 Aralık 2008, 03:13:18


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   aŞaĞı
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kahve zararlı mı? faydalı mı?.....  (Okunma Sayısı 146 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Masumruya
BöLüM SoRuMLuSu
Üye Bilgileri KoRGeNeRaL
*

Rep: 264
Offline
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2885

Nereden: Gaziantep



« : 09 Şubat 2008, 23:51:24 »



Günlük yaşamın vazgeçilmez içeceklerinden kahvenin zararları kadar yararları da var.

ZARARLARI

Yüksek tansiyon
Edinburgh Üniversitesi uzmanlarının yaptığı bir araştırmayla, kahvenin tansiyona olan etkisiyle ilgili görüşler yeni bir ivme kazandı. Düzenli olarak günde dörtbeş bardak kahve içenler üzerinde yapılan araştırmalarda kandaki basınç, yani tansiyon hızla yükseldi. Yapılan testlerde, yüksek miktarda kahve tüketiminin tansiyonu hızla yükselttiği görüldü.

Kalp
Aşırı kahve tüketimi kalbin ritmini olumsuz yönde etkiliyor. Kahvenin içerdiği kafein fazla tüketildiğinde, kalpte ritim bozuklukları meydana gelebiliyor. Düzensiz kalp atışları ve kalp çarpıntısına neden olabiliyor. Doktorlar özellikle kalp hastalarının sınırlı miktarda kahve içmelerini tavsiye ediyor.

Mide
Kahve, ülseri tetikliyor ve midenin asit salgılamasını uyarıyor. Bu nedenle mide hastalarının günde 2 fincanı geçmemeleri gerekiyor

Şeker hastalığıAmerika’da yapılan araştırmalarda, yemek zamanlarında yükselen kan şekeriyle birlikte tüketilen kahvenin şeker hastalığını olumsuz yönde etkilediği ortaya çıktı. Uzmanlar şeker hastalarının da kahveyi sınırlı tüketmesini öneriyor.

Su kaybıUzmanların bir kısmı kahvenin vücutta sıvı kaybına neden olduğunu savunurken, bir kısmı da bu kaybın önemsiz derecede az olduğunu savunuyorlar. Fakat yine de ağır basan görüş diğer kafeinli içecekler gibi kahvenin de vücutta su kaybı yarattığı yönünde.

Doğurganlık
Günde üç fincan veya daha fazla kahve içmek, kadının doğurganlık oranını azaltıyor. Çünkü aşırı miktarda kafein tüketimi yumurtlamayı olumsuz etkiliyor. Brezilya’da bulunan Sao Paulo Üniversitesi uzmanlarının yaptığı araştırmalarda ise her gün düzenli olarak kahve içen erkeklerin içmeyenlere oranla daha güçlü spermleri olduğu kanıtlandı. Kafeinin spermin üzerinde uyarıcı etkisi olduğunu savunan uzmanlar, bunun merkezi sinir sisteminde de aynı etkiyi gösterdiğini iddia ediyorlar.

Hamilelik
Kafeinin anne karnındaki bebeğe zararlı olduğu biliniyor. Uzmanlar, hamile kadınların günlük kafein tüketme sınırlarının 300 mg ile sınıtlı kalması gerektiğini belirtiyor.

FAYDALARI

Kahve zararı kadar yararının olmasıyla oldukça kafa karıştırıyor. Örneğin; yeşil ve siyah çay gibi, kahve de antioksidanlar içeriyor. Bu da kansere yol açan hücrelerin çoğalmasını engelliyor.

Cilt
ABD’de yapılan bir araştırmada, kahvenin ve egzersizin güneş ışınlarının neden olduğu cilt kanserinden koruduğu ortaya çıktı. New Jersey’deki Rutgers Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, fiziksel egzersizle birlikte ölçülü kahve tüketimi, güneşin ultraviyole B (UVB) ışınlarının yol açtığı kanserojen etkileri ortadan kaldırabiliyor.

Safra taşlarıKadın vücudu erkeğe kıyasla iki kat daha fazla safra taşı üretiyor. Günde dört bardak kahve içen kadınların içmeyenlere oranla yüzde 25 daha az safra taşından şikayet ettiği kanıtlandı.

Beyin uyarımı
Kahve konsantrasyona yardımcı oluyor. Yapılan araştırmalarda, okul çağındaki çocukların az miktarda kahve ile süt içtiklerinde sabahki derslerinde daha başarılı oldukları görülüyor.

Parkinson
Yapılan bir araştırmada günde bir fincan kahve içen erkeklerin parkinson hastalığı riskinin yüzde 40’a varan oranlarda azaldığı ortaya çıkarılmıştır. Bununla beraber menopoz sonrası ostrojen terapisi gören kadınlarda kahve tüketimi Parkinson Hastalığı riskini arttırmakta…

Karaciğer
Kahve tüketmek özellikle siroz yüzünden oluşan karaciğer kanseri riskinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Düzenli kahve içenlerin siroz gibi karaciğer rahatsızlıklarından daha az şikayet ettiği görülüyor....
Logged

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linki Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
FORUM KURALLARINI OKUYALIM




Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor
Resimleri Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Reklam Botu
 
Reklam Botu
Adminin Çiragi


ReP : N/A

 7/24 Online

Mesaj Sayisi: N/A



 
 
BoRDo
FoRuM PaŞaSı
Üye Bilgileri KoRGeNeRaL
*

Rep: 199
Offline
Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3058

Nereden: KoCAeLi


^^IşIğImIz SöNMeDeN^^^


« #1 : 10 Şubat 2008, 00:42:44 »

önemli bilgiler emeğine sağllık...
Logged

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor
Resimleri Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
MaVi
SiTe KuRuCuSu
Üye Bilgileri KoRGeNeRaL
*

Rep: 246
Offline
Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3594

Nereden: uZaKTaN


:.. DüŞüM MaVi ..:


« #2 : 10 Şubat 2008, 00:47:09 »

kahve faydalıdır...

nedenmi;

sabah sınavın var ve çok uygun var, 3 fincan kahve, uyku tavanda...dersten kalmıyorsun daha ne olsun

tşk ler..faydalı bilgiler..
Logged

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linki Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
FORUM KURALLARINI OKUYALIM


Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor
Resimleri Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Masumruya
BöLüM SoRuMLuSu
Üye Bilgileri KoRGeNeRaL
*

Rep: 264
Offline
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2885

Nereden: Gaziantep



« #3 : 10 Şubat 2008, 00:49:04 »

kahve faydalıdır...

nedenmi;

sabah sınavın var ve çok uygun var, 3 fincan kahve, uyku tavanda...dersten kalmıyorsun daha ne olsun

tşk ler..faydalı bilgiler..

Güzel örnekti...

Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için...
Logged

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linki Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
FORUM KURALLARINI OKUYALIM




Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor
Resimleri Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
sarıkırmızı
GsMoD
Üye Bilgileri TüMGeNeRaL
*

Rep: 53
Offline
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2287

Nereden: İSTANBUL


KEMALİSTLER ZOR YETİŞİR.BENDE ZOR YETİŞENLERDENİM!


« #4 : 19 Şubat 2008, 15:38:20 »

Beyin uyarımı
Kahve konsantrasyona yardımcı oluyor. Yapılan araştırmalarda, okul çağındaki çocukların az miktarda kahve ile süt içtiklerinde sabahki derslerinde daha başarılı oldukları görülüyor.
          Bu benim için uygun olur.
Logged

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor
Resimleri Görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın " MUSTAFA KEMAL ATATÜRK "
Sayfa: [1]   YuKaRı
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Sitemap
Arşiv1
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks


XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli! Dilber MC Theme by HarzeM
HepsiTR l İzleTC